Ahold Delhaize-dochter Bol schrapt drie directiefuncties: met Boukje Taphoorn verdwijnt de verantwoordelijke voor marketing & duurzaamheid, maar ook de COO en CTO verlaten het bedrijf.
Verder met zes
Het voormalige Bol.com noemt de stap nodig “om competitief, wendbaar en succesvol te blijven”. Marketing komt bij de portefeuille van e-commercebaas Oscar Hundman, terwijl duurzaamheid rechtstreeks naar CEO Margaret Versteden – van Duijn gaat. Chief Product Officer Maite Zubiaurre krijgt er Technologie bij, de verantwoordelijkheid voor nieuwe bedrijfsmodellen gaat naar Chief Advertising Officer Joris Scheepens.
“Namens de hele organisatie wens ik Boukje en Vincent alle succes en geluk in hun verdere carrière buiten bol”, zegt CEO Versteden – van Duijn in een persbericht over Taphoorn en COO Vincent Weijers. Naast de CEO, Hundman, Scheepens en Zubiaurre bestaat de directie vanaf juli enkel nog uit CFO Gert-Jan Janssen en HR-manager Ellen Coopmans.