Bol(.com) was in het eerste kwartaal goed voor een omzet van 1,4 miljard euro. De webshop wint marktaandeel, maar ziet een vertraging bij verkooppartners door de toenemende Chinese concurrentie.
Marktaandeelwinst
In de marge van de uitstekende kwartaalresultaten van moederbedrijf Ahold Delhaize blijkt dat webwinkel Bol de omzet met 1% zag stijgen tot 1,4 miljard euro. Dat is te danken aan de eigen verkopen, want opmerkelijk is dat de omzet bij verkooppartners achterop hinkt.
In een conference call woensdagochtend wijt het concern dat aan “import uit China”, met andere woorden aan de toenemende concurrentie door Temu & co. Volgens analisten van Barclays is de e-commercespeler de eerste die zo expliciet de impact van de Chinese concurrentie erkent.
Bol blijft overigens wel marktaandeel winnen. Aan Twinkle laat het bedrijf weten dat groei in hoofdzaak komt van de advertentietak – die met 30% pluste – en van logistieke diensten (+10%).