Ahold Delhaize-dochter bol.com laat zijn achtervoegsel vallen en gaat verder als gewoon ‘bol‘. “Niet meer nodig om duidelijk te maken dat het een online winkel was”, klinkt de reden voor de opfrissing.
Speelser
De huiskleur blijft wel blauw, maar verder wordt de stijl een beetje speelser, zo zegt marketingdirecteur Boukje Taphoorn. Niet alleen op de website, maar ook op de app en alle andere contactpunten zal de speelse stijl uitgerold worden. Uit duurzaamheidsoverwegingen zal bol(.com) de resterende verpakkingen met de oude visuele stijl nog wel gewoon opgebruiken.
Bol staat oorspronkelijk voor Bertelsmann On-Line en werd eind vorige eeuw door de Duitse mediagroep opgericht als pan-Europees winkelkanaal. Alleen de Nederlandse tak overleefde de kinderjaren echter: waar de andere markten werden opgedoekt, verkocht Bertelsmann bol.com Nederland in 2002 aan enkele geïnteresseerde aandeelhouders. Tien jaar later kwam de e-tailer in handen van Albert Heijn-moeder Ahold.