Blokker saneert zijn assortiment om plaats te maken voor nieuwe referenties. Daarom verschijnt dit najaar de outletformule Black Blokker als pop-upwinkelketen in verschillende Belgische steden, met kortingen tussen de 20% en 70%.
Gedurende vier maanden
Blokker is in België druk bezig met de uitrol van haar vernieuwingsstrategie: acht winkels in de regio Gent en in Sint-Truiden kregen al een make-over. Tegelijk krijgt het assortiment een update in alle filialen. Zopas nog kondigde de retailer aan dat het aanbod uitbreidt met de categorieën school, fiets, baby, huisdieren en kunstbloemen. Daarom moet een deel van de oude inventaris de deur uit.
Marketingmanager Sven Voets licht toe: “We willen plaats maken in de reguliere Blokkers voor ons nieuwe assortiment. Omdat het over recente producten gaat, willen we dat niet onder de klassieke outlet-vlag doen, maar wel in tijdelijke Black Blokkers.” De naam is een verwijzing naar de Amerikaanse Black Friday. In de winkels, met een geheimzinnige zwarte etalage, worden producten uit het Blokkergamma verkocht aan kortingen tussen de 20% en 70%. Het aanbod is herkenbaar: elektro, potten en pannen, drinkglazen, aardewerk, kunststofartikelen en kaarsen. Er komen regelmatig producten bij en er kunnen extra kortingen opduiken.
De Black Blokkers openen volgens het pop-up-principe gedurende ongeveer vier maanden in leegstaande winkelpanden. Kuurne, Leuven en Oostende bijten in september de spits af, later volgen nog andere gemeenten.