Technologie verandert de winkel van morgen ingrijpend: niet alleen voor de shopper, maar ook voor de handelaar maken nieuwe snufjes ongeziene dingen mogelijk. Ook beveiliging wordt slimmer en efficiënter, zoals de slimme camera’s bij retailhub.
Ook camera’s worden slim
Retailhub is een unieke belevingsruimte van 1.250 m² met de nieuwste retailtrends en technologische toepassingen. Retailers, merkfabrikanten en dienstverleners kunnen er zich onderdompelen in allerhande snufjes, van 3D-bodyscanners over gezichtsherkenning tot RFID en beacons. Een van de partners op het gebied van beveiliging is Visuatech, een distributeur van IP-camera’s en bijhorende slimme software. “Wij bezitten de kennis, support en producten om zowel bestaande als nieuwe camera-installaties slimmer te maken”, legt Danny Goossens uit.
Hoe een camera slim kan zijn? Dankzij eigen softwareontwikkeling kunnen winkeliers bijvoorbeeld extra data verzamelen, maar ook sneller de juiste beelden terugvinden en meer. Service is volgens Visuatech daarbij erg belangrijk, dus ook daarop zet het bedrijf sterk in.
Eyeopener voor iedereen
Een rondleiding door retailhub duurt anderhalf tot twee uur en volgt de ‘customer journey’ van morgen, begeleid door een professionele innovatiecoach die het bezoek kan personaliseren aan de hand van de noden van elke groep. Zo volgde Goossens recent de inspiratietour van retailhub met klanten, onder meer installateurs van beveiligingscamera’s.
Hoewel de ‘future of retail’ niet meteen hun vakgebied is, bleek het ook voor hen een fascinerende eyeopener: “Ze vonden het aangenaam en interessant, hoewel ze op zich niet direct een aansluiting hebben met de tentoongestelde producten. Toch is de omgeving en de tour voor iedereen boeiend en leuk.” “We hebben meteen een volgende afspraak vastgelegd om nogmaals met klanten langs te komen. Het fijne aan retailhub is dat er een grote diversiteit aan innovaties is en een professionele omkadering, in een heel fijne, moderne omgeving.”
Brug tussen bedrijven en klanten
Visuatech verwacht daarom vaker met klanten af te spreken in retailhub, al dan niet in combinatie met een inspiratietour. “De ruimte is er en werkt goed. We kunnen er onze producten in een perfecte setting laten zien. Als bedrijf uit Noord-Limburg is het dus zeker ook handig om klanten van verder weg daar te ontvangen. Ik zie een heel groot potentieel”, zegt Goossens. De inspiratietoer valt immers ook te combineren met een meeting in het meetingcenter, met een inspiratietocht langs de meest innovatieve retailconcepten in Antwerpen of met een volledig dagprogramma vol inspiratie en inzichten.
Tijdelijke winteractie: volg in december de inspiratietour in retailhub en betaal slechts 750 euro voor een groep tot 15 personen. Of combineer met een verrassende retailhunt door Antwerpen, nu tegen 20% korting voor een tour tot 20 personen. Opgelet: enkel geldig bij vermelding van de code WINTERINSPIRATION18.