Het betaalsysteem van Worldline heeft vandaag weer met problemen gekampt. Daardoor kregen handelaars geld dat ze van hun klanten hadden gekregen niet doorgestort. De problemen waren het gevolg van een fout bij een update dit weekend.
Compensaties
Door de update hadden ongeveer 10.000 handelaars betaalproblemen vandaag. De klant kon nog wel betalingen doen, maar het geld werd met vertraging doorgestort naar de rekening van de handelaar.
Worldline heeft al laten verstaan dat het weet heeft van de fout en dat ze ook snel opgelost was. Alle betalingen die vandaag niet volledig in orde waren, zullen dinsdag doorgevoerd worden.
Veel handelaars zijn echter niet te spreken over het feit dat er opnieuw problemen waren bij Worldline. In september van vorig jaar was er ook al een panne, waarbij de problemen pas na een week volledig opgelost waren. Sindsdien werden er afspraken gemaakt rond compensaties voor handelaars bij verdere problemen.
“We zullen die afspraken naleven”, zegt Worldline. “Zodra duidelijk is wat er exact gebeurd is en hoeveel handelaars getroffen zijn, zullen we bekijken of er een tegemoetkoming komt en welke.”