Negen Belgische retailers – waaronder Brico en Planet Parfum – scharen zich achter “een meer solidaire nationale economie” met de campagne BelgiumUnited. Op twee actiedagen zullen de deelnemende bedrijven ook elkaars marketing voeren.
Gezamenlijke marketingcampagne
Onder de noemer BelgiumUnited verenigen negen Belgische retailers zich met de belofte om elkaar te ondersteunen in een communicatiecampagne die de consument aanspoort om solidair en Belgisch te kopen. De deelnemende bedrijven zijn Brico, Broze Toys, Di, Eggo, Maniet Shoes ! Luxus, Orange, Planet Parfum, PointCarré en Traffic.
Het initiatief komt marketingmanager Jérémy Van Eeckhaute van Maniet, en heeft in de nasleep van de coronacrisis de bedoeling om terug te keren naar de “fundamentele waarden van onze samenleving”. “Onze afhankelijkheid van andere landen, soms buiten Europa, is te groot geworden en vormt een directe bedreiging voor onze koopkracht en onze banen”, klinkt het, en het is daarom “essentieel om iedereen te herinneren aan de noodzaak van doordacht consumeren”.
Op 19 en 26 juni lanceren de negen retailers daarom een gezamenlijke marketingcampagne, waarbij ze niet alleen hun eigen aanbod aan hun klantenkring communiceren maar ook alle aanbiedingen van de acht andere partners. Op die manier hoopt Van Eeckhaute niet alleen een ongeziene commerciële operatie op poten te zetten, maar ook voor bewustwording te zorgen.