Op 10 mei wordt de BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index boven de doopvont gehouden. Die barometer moet de evolutie van de online-verkooptransacties in ons land maand na maand opvolgen. Drijvende kracht achter de nieuwe index is BeCommerce, de koepel van webshop- en postorderbedrijven in ons land. De technologische kant van de zaak is in handen van ICT-consultancybedrijf CapGemini.
Toekomstgericht
De BeCommerce Capgemini E-Retail Sales Index zal dus de Belgische markt van de‘online sales’ in kaart brengen. Het gaat daarbij om alle volledig afgehandelde (lees: effectief betaalde) transacties via alle mogelijke interactieve kanalen, inclusief in-store. Vandaag gaat het uiteraard grotendeels om e-commerce, maar de index houdt ook rekening met toekomstgerichte evoluties zoals interactieve televisie, m-commerce enz.
Al ruim 15 (e-)retailers doen mee
Momenteel hebben al meer dan 15 bedrijven hun medewerking toegezegd. Onder hen Bivolino, Carrefour, CASS Shapewear, Damart, Fatboy, Goedkope Vliegtuigtickets, Jolilly Bodywear, La Redoute, Manutan, Neckermann, Photo Hall, PIXmania, ProxisAzur.be, Shapewear, Snapstore, Telenet, Tones.be en Unigro.