Oprechte dank
De eerste keer is altijd een sprong in het duister. Ik wil van deze
gelegenheid graag gebruik maken om iedereen te danken die ons heeft
bijgestaan bij ons grote netwerkdebuut. Bedankt aan alle aanwezigen voor
de talrijke opkomst, bedankt ook aan de sponsors die ervoor hebben
gezorgd dat dit grootse feest mogelijk werd. Ook van de samenwerking met
organisaties als Retail Forum Belgium en Q&A hebben we van harte
genoten. Verder zou ik graag de medewerkers bedanken, zonder hen is een
evenement als dit uiteraard onmogelijk.
Drie aparte websites
Van onze kant hadden we eveneens heuglijk nieuws: we hadden liefst
drie geboortes te melden. Ten eerste hebben we voortaan drie
afzonderlijke platformen, namelijk RetailDetail.eu, RetailDetail.be enRetailDetail.nl! De Belgische site is volledig beschikbaar in beide
landstalen, terwijl onze lezers vanuit alle hoeken van de wereld welkom
zijn op de Europese site in het Nederlands en het Engels.
Natuurlijk hebben we daar ook telkens de diverse sociale media aan gekoppeld. Volg RetailDetail.be dus in het Frans op Facebook of Twitter en in het Nederlands op Facebook, Twitter
, LinkedIn en Google+. Onze noorderburen vinden hun retailnieuws het eerst via Facebook en Twitter. Onze anderstalige lezers vinden hun nieuws vanop RetailDetail.eu dan weer terug op Twitter en Facebook.
Bijbel en magazine
Ten tweede komt vanaf maart 2012 het RetailDetail Magazine uit, en
dat op 35.000 exemplaren! Aan de vele positieve reacties te zien, zat
het retaillandschap daar alvast echt op te wachten. We stellen jullie
geduld dus niet al te lang meer op de proef en willen – voor jullie –
met ons eigenste magazine meteen de standaard zetten. Het magazine zal
overigens niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Frans
verkrijgbaar zijn.
Last but not least, geven we ook de RetailBible uit. Op 11 januari
zal deze klepper van meer dan 700 pagina’s alvast in de brievenbus
vallen van alle aanwezigen op de RetailDetail Night. Om te zorgen dat de
Bijbel tot in de kleinste puntjes in orde is, krijgt elke retailer nog
één week de tijd om de gegevens van hun onderneming te checken.
Wie overigens nog kans wil maken om in de RetailBible te adverteren,
kan mij nog gauw mailen op jorg@retaildetail.be. Er wordt gezegd dat wie
er niet in staat, niet bestaat in de retail, maar zoveel willen wij –
in al onze bescheidenheid – nog niet gezegd hebben.
Het RetailDetail-team wenst iedereen nog een spetterend jaareinde toe, en kijkt al uit naar 2012!
Hartelijke retailgroet,
Jorg Snoeck
Een kleine impressie, ons vriendelijk beschikbaar gesteld door Kanaal Z, vindt u hieronder:
{youtube}h7yKkWw4QIk{/youtube}