Het Duitse Beate Uhse, moederbedrijf van Pabo en Christine Le Duc, slaagt er maar niet in om de dalende trend binnen het bedrijf om te keren. In de eerste zes maanden van 2016 daalde de omzet weer fors en ook online wil het maar niet lukken.
Winkelsluitingen
In de eerste helft van het jaar haalde Beate Uhse een omzet van 52 miljoen euro. Dat is een forse daling ten opzichte van een jaar eerder, toen de omzet nog uitkwam uit kwam op 65,5 miljoen euro. Ook de e-commerceomzet daalde met 18% naar 23,9 miljoen euro, schrijft Twinkle. Nochtans schrapte het Duitse eroticabedrijf vorig jaar nog vijftig banen, om zich volledig te kunnen richten op de online verkoop. Zo verdween de papieren catalogus en werden er heel wat winkels gesloten.
De daling van de omzet is dan ook grotendeels te wijten aan de winkelsluitingen. Dankzij het besparen van kosten en een herstructurering binnen het bedrijf wist Beate Uhse het verlies wel terug te brengen van 2,7 miljoen euro naar 2,2 miljoen euro.
Beate Uhse verwacht in de tweede helft van het jaar iets beter te presteren en uit te komen op een omzet tussen 105 en 110 miljoen euro. Het hoopt zo tussen 1 miljoen euro verlies en 2 miljoen euro winst te boeken.