Het doek is gevallen over de Belgische Distributiedienst als onderdeel van TNT. De Belgische dochter van postbedrijf TNT wordt afgestoten door middel van een management buy-out. BD gaat op die manier op eigen benen verder, al zal het een entiteit vormen met de Italiaanse tak van TNT die hetzelfde lot te wachten staat.
De management buy-out bestaat eruit dat het eigen management en investeringsfonds NPM Capital de activiteiten van BD overnemen. Zij zullen de handen in elkaar slaan met de afdeling voor ongeadresseerde post van hun Italiaanse zusterbedrijf. TNT wil in Italië enkel verder met de succesvollere divisie geadresseerde post.
BD is de Belgische marktleider in huis-aan-huisreclame. In 2009 boekte de Belgische Distributiedienst, met hoofdkantoor in Zaventem, een omzet van een slordige 100 miljoen euro. In het eerste kwartaal van 2011 zou de verkoop moeten worden afgerond.
Het Nederlandse TNT maakte reeds een poos geleden bekend dat het zijn Belgische activiteiten van de hand wilde doen. TNT wil zich voortaan focussen op geadresseerde post in landen waar het al een sterke marktpositie heeft, meer bepaald in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.