Bancontact/Mister Cash heeft besloten om een nieuw logo en een nieuwe naam aan te nemen: het bedrijf gaat simpelweg verder als Bancontact. Daarnaast wordt ook de app verder uitgebreid.
Innovaties
Het afgelopen jaar werden er 1,31 miljard transacties gedaan met Bancontact, zowel op vaste toestellen als met mobiele toestellen. Dat is een groei van 5,2% ten opzichte van een jaar eerder. Ook de Bancontact-app is gegroeid in populariteit en wordt ondertussen al ondersteund door 19 banken, die elke week 50.000 mobiele aankopen behandelen via de app. Voor meer gebruiksgemak kan je sinds begin deze maand ook meer dan één bankkaart aan de app koppelen.
“Bancontact is bovendien het enige Belgische betaalmiddel dat je zowel kan gebruiken in fysieke winkels, op webshops als via apps”, zegt CEO Kris De Ryck. “Handelaars kunnen deze verschillende betaalmethodes makkelijk integreren in één systeem. Deze ‘omni-channel’-aanpak is uniek in België.”
Het aantal betalingen via mobiele toestellen en websites is in 2015 met 30,7% gestegen naar 27 miljoen betalingen. Gemiddeld werd daarbij een bedrag van 62 euro gespendeerd.
Bancontact wil ook verder blijven innoveren en test daarom nieuwe betaalmanieren uit. Zo is het onlangs gestart met een proefproject rond etalageshopping, waarbij een consument dankzij een QR-code een product in een etalage direct online kan bestellen en thuis laten leveren. Die service wordt deze zomer al getest in de BASE Shops, maar is nu ook al te vinden bij The Future of Shopping Roadshow, die in samenwerking met RetailDetail wordt georganiseerd.