(publireportage) 9 seconden. Langer houdt een goudvis z’n aandacht er niet bij. Mensen blijven maar 8 seconden bij de les. BD myShopi, RetailDetail, AddRetail en Profacts verzamelden topsprekers die toelichten hoe je de aandacht van de consument trekt.
Tips en tricks
De sprekers op ‘Attention please!’ gaan dieper in op de psychologie achter ‘aandacht’, want afhankelijk van de branche waarin je als retailer actief bent, is een bepaalde strategie vereist om de aandacht van de consument te vangen. Willem-Albert Bol, Creative Director bij De Persgroep, legt uit hoe je kan inspelen op psychologische processen via je reclamefolder. Concrete tips en tricks komen ook van Stefan van der Stigchel, hoofddocent experimentele psychologie aan de Universiteit van Utrecht en hoofd van onderzoeksgroep AttentionLab. Hij licht zijn verhelderende inzichten toe aan de hand van video-opnames van wetenschappelijke experimenten. Daarnaast presenteren Bebat en supermarktketen Hoogvliet ook een concrete case over hun ervaring met aandacht in de praktijk.
Tot slot delen een aantal experts op foldervlak hun ervaring en kennis omtrent branding en traffic generation gelinkt aan je folder. Kortom, ‘Attention please!’ is jouw aandacht meer dan waard. Schrijf je in op www.retaildetail.be/nl/events/retaildetailnight2017.
‘Attention please!’ vindt plaats tijdens de Folder Van Het Jaar-verkiezing op 23 november 2017, in de aanloop naar RetailDetail Night. Ontdek tijdens het event welke folders het best scoren bij de consument in de categorieën ‘Supermarkt’, ‘Home, DIY, Tuin & Dier’, ‘Electro & Telecom’ en ‘Beauty, Lifestyle & Merken’. De prijs van de vakjury wordt uitgereikt tijdens het avondprogramma.
Win 5 duotickets voor ‘Attention Please’
Beantwoord de wedstrijdvraag “In hoeveel categorieën verkiezen de consumenten hun favoriete folder?” en maak kans op een duoticket voor ‘Attention please!’ op 23 november 2017 met aansluitend de RetailDetail Night. Stuur je antwoord voor 5 november 2017 naar info@foldervanhetjaar.be.