Tot 450 ondernemers per jaar
Voor het winkelcentrum zullen 45 containers omgebouwd worden tot ruimtes voor een reeks pop-upwinkels. Zo wil Convoi, de naam van het winkelcentrum, jaarlijks tot 450 ondernemers aantrekken.
Het denkt daarbij aan start-ups, die voor een korte periode hun producten willen uittesten, maar ook aan gekende labels, die voor minstens drie maanden op zoek zijn naar een betaalbare toplocatie in Antwerpen. Daarbij zal Convoi zelf steeds een selectie maken van toepasselijke labels, om de kwaliteit te kunnen garanderen.
“Wat ons betreft, wordt Convoi de komende jaren het culturele en sociale zwaartepunt van Antwerpen en daarbuiten, en stappen we af van het monopolie van de Meir”, vertelt initiatiefnemer Kim Soeffers. “Tot voor kort was het Eilandje vooral een culturele en gastronomische trekpleister, maar om te shoppen was er weinig voorhanden. We merken dat het noorden van Antwerpen meer appeal krijgt bij de massa.”
De komende vijf jaar wil Convoi met de mobiele containers vijf grote steden aan doen. Naast Antwerpen staan ook Barcelona, Stockholm, Berlijn en Milaan op de planning.