Investeren in duurzaamheid
Daarmee tonen de bedrijven hun steun aan een initiatief van de Amerikaanse regering, die bedrijven wil betrekken in de strijd tegen de klimaatverandering. Naast het verlagen van de CO2-uitstoot beloven de bedrijven ook 1.600 megawatt extra hernieuwbare energie te creëren en te gaan investeren in bedrijven die werken aan duurzaamheid. Tot slot moet ook het waterverbruik aangepakt worden.
De meeste bedrijven hebben daarvoor privé-initiatieven uitgewerkt: zo wil Walmart de ontbossing in de toeleveringsketen tegen 2020 tot nul herleiden, terwijl Apple voor het einde van volgend jaar 280 megawatt extra schone energie wil opwekken. Pakjesdienst UPS wil dan weer investeren in zuinige en schone technologie voor zijn wagenpark.
Bij de bedrijven die hun steun hebben toegezegd, zitten ook nog grote producenten als PepsiCo, Cargill, General Motors en Microsoft, en diverse bedrijven uit de financiële sector. De Amerikaanse regering hoopt binnen enkele maanden nog een lijst met bedrijven toe te voegen aan de dertien die nu hun steun hebben uitgesproken.