De Belgische website van Amazon is online. Via de enigszins omslachtige url Amazon.com.be kunnen Belgen nu ook bestellen en Prime-lid worden. Het Belgische aanbod wil de e-commercereus de komende tijd nog uitbreiden.
‘Brands of Belgium’
Amazon heeft vanaf nu zijn eigen Belgische webstek. Op Amazon.com.be belooft de e-commercereus dat Belgen voortaan kunnen kiezen uit meer dan 180 miljoen producten in meer dan 30 categorieën. Ze kunnen ook lid worden van Amazon Prime, waardoor ze ook toegang krijgen tot de videostreamingdienst en Prime Gaming van Amazon. Aan leden belooft Amazon ook gratis levering de volgende dag.
Net op tijd voor de feestdagen, zegt Eva Faict, Country Manager voor Amazon.com.be. De webshop is in het Nederlands, Frans en Engels beschikbaar, maar zet lokale bedrijven ook extra in de verf met een specifieke “virtuele vitrine” voor Belgische merken. De ‘Brands of Belgium’-winkel telt nu zo’n 100 Belgische bedrijven, maar dat moeten er nog meer worden. “Een sterke relatie opbouwen met Belgische merken – klein of groot – is ongelooflijk belangrijk voor ons, omdat we weten dat onze klanten graag lokaal winkelen”, aldus Faict.
De Belgische lancering was al een hele tijd aangekondigd, maar heeft voeten in de aarde gehad. Zo kon Amazon de website Amazon.be niet claimen, omdat de verzekeraar Baloise die webstek al had. Ook heeft Amazon eerst een eigen fulfilmentcenter geopend in Antwerpen en een eigen zelfstandig koeriernetwerk opgezet. Faict: “Het is nog maar het begin van onze reis in België en we zijn vastbesloten om onze Belgische klanten en lokale verkoopspartners de best mogelijke ervaring te bieden.”