Amazon heeft Amazon Live gelanceerd, een speciale pagina op zijn website met video’s van diverse producten en merken die meteen gekocht kunnen worden.
Demonstraties
De Amazon Live-pagina is intussen al gevuld met tientallen video’s van verschillende merken. In de liveshows worden producten voorgesteld en gedemonstreerd. In een balk onder de video loopt een soort carrousel, met links naar de producten die in de uitzending aan bod komen. Veel van de video’s die momenteel op de pagina staan, zijn minder dan vijf minuten lang, al duren sommige veel langer.
Het is niet de eerste keer dat Amazon producten aan de man probeert te brengen via videostreaming: in 2016 lanceerde het bedrijf “Style Code Live”, waarin experts en beroemdheden tips gaven over mode en schoonheidsproducten. Dat project werd echter in het voorjaar van 2017 alweer stopgezet.
De nieuwe dienst richt zich op een veel groter gamma producten, gaande van speelgoed tot huishoudartikelen, schrijft TechCrunch. Ook de positionering is helemaal anders opgevat: Amazon Live staat open voor merken die hun producten door een groot publiek willen laten ontdekken.