Amazon heeft plannen om zijn aanwezigheid in de fysieke retailwereld verder uit te breiden. Het wil daarom het komende jaar tientallen nieuwe pop-ups openen in winkelcentra verspreid over heel de Verenigde Staten.
Meer zichtbaarheid
In de pop-upwinkels toont de Amerikaanse e-tailer voornamelijk de eigen hardware, zoals de Kindle, de Fire-tablets en de Echo-luidsprekers. Daarnaast biedt het bedrijf er ook een aantal accessoires aan.
Amazon heeft momenteel 21 pop-upwinkels in de Verenigde Staten, met een oppervlakte van 28 tot 45 m². Aan het einde van vorig jaar had het nog maar zes pop-upwinkels, tegen het einde van dit jaar moet dat al oplopen tot dertig locaties en volgend jaar wil het bedrijf verder uitbreiden naar een honderdtal winkels.
Het grote doel van Amazon is niet om veel klanten naar die pop-ups te trekken en zo veel toestellen te verkopen, maar wel om extra klanten naar de webshop te lokken. De meeste toestellen die Amazon zelf op de markt brengt, zijn immers gemaakt om online winkelen eenvoudiger te maken. Bovendien zijn een aantal grote ketens, zoals Target en Walmart, gestopt met de verkoop van toestellen van Amazon, waardoor de zichtbaarheid flink gedaald was.