Een bijzonder sterk kwartaal heeft er voor gezorgd dat het Chinese Alibaba de verwachtingen voor het volledige jaar verhoogt. Niet enkel steeg de omzet sterk, ook de nettowinst werd meer dan verdubbeld.
Singles’ Day
De omzet van Alibaba kwam in het voorbije kwartaal uit op 55 miljard yuan (7,1 miljard euro), een stijging van maar liefst 61% ten opzichte van een jaar eerder. Omwille van de sterke stijging in het voorbije kwartaal wordt de verwachting voor het volledige jaar bijgesteld naar een groei tussen 49 en 53%, schrijft De Tijd.
Bij de nettowinst gaat het zelfs nog harder dan bij de omzet, want die groeide maar eventjes met 133% naar 17,7 miljard yuan (2,3 miljard euro). Op 11 november staat met Singles’ Day bovendien de belangrijkste dag van het jaar voor Alibaba op de kalender, traditiegetrouw het moment waarop de Chinese e-commercereus alle records breekt.
E-commerce blijft met een omzet van 46,5 miljard yuan (6 miljard euro) en een groei van 63% het belangrijkste onderdeel van Alibaba, maar de clouddivisie verdubbelde naar 3 miljard yuan (400 miljoen euro).