Aldi Nord en Süd starten een gezamenlijk nieuw merk “Aldi Gaming”. Centraal staat de lancering van een eigen kanaal op het onder gamers populaire streamingplatform Twitch.
Specifieke, maar groeiende doelgroep
Met het nieuwe merk bieden beide discounters klanten in de toekomst content in de vorm van livestreams en tutorials, diverse producten voor gamers, wedstrijden en andere diensten. Het “Aldi Gaming_TV” -kanaal op het streamingplatform Twitch zal als centraal ankerpunt fungeren. Twitch is een dochteronderneming van Amazon en heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot hét ontmoetingspunt van de gaming community.
Aldi heeft vier prominente gamers onder de arm genomen om van het kanaal een succes te maken. De vier hebben samen reeds honderdduizenden volgers op hun eigen kanalen en behoren tot de meest succesvolle spelers van Duitsland. Daarnaast wordt de discounter ook sponsor van de Prime League, de grootste competitie in de DACH-regio van “League of Legends”, één van de populairste games van het moment.
Door zich nu te wenden tot de gamescene volgt Aldi een economische trend, want de voorbije jaren is de gamingindustrie enorm gegroeid. “Ons gaming kanaal op Twitch is voor ons het ideale platform om op ooghoogte te communiceren met deze zeer specifieke doelgroep, die voor ons nieuw is”, zegt Sabine Zantis, Managing Director Marketing & Communications bij Aldi Nord. “We willen voor hen authentieke en tastbare meerwaarde creëren die zal worden herinnerd.” Door de coronacrisis kreeg de sector trouwens nog een extra boost: in de eerste helft van 2020 groeide de omzet uit games en game-hardware in Duitsland met 27% tot 3,7 miljard euro, schrijft Business Insider.