Albert Heijn en bol.com ontwikkelen nieuwe gezamenlijke initiatieven om een nog betere online winkelervaring te creëren voor hun klanten, meldt Ahold Delhaize. Het lijkt een logische stap gezien de e-commerceambities van de retailer.
Slechts één account nodig
De fysieke winkels van Albert Heijn deden al dienst als afhaalpunt voor bestellingen op bol.com, maar veel verder ging de samenwerking voorlopig niet. Dat verandert nu: voortaan kunnen klanten met hun bol.com-account inloggen op het online platform van Albert Heijn, wat betekent dat ze slechts één account nodig hebben voor hun food- en non-foodaankopen. Klanten met een abonnement op Albert Heijn’s Bezorgbundel krijgen ook een gratis abonnement op de Select-service van bol.com, die snelle en gratis levering garandeert.
Bovendien behoren Albert Heijn en bol.com tot de eerste retailers in Nederland die het consumenten mogelijk maken om te bestellen via de Nederlandse Google-assistent. Beide retailers verkopen ook het Nederlandstalige Google Home-toestel.
“Veel klanten van Albert Heijn winkelen vaak op bol.com en omgekeerd, dus deze nieuwe functies zullen hun winkelervaring nog meer naadloos en gemakkelijk maken,” zegt Europees topman Wouter Kolk. “Ik ben enthousiast over deze gezamenlijke initiatieven. We creëren een nog beter retail-ecosysteem voor onze klanten.” Ahold Delhaize zal binnenkort meer toelichting geven over zijn Europese e-commercestrategie op een Capital Markets Day op 13 november in New York.