Non-fooddiscounter Action is 2022 gestart met flinke groei: de omzet steeg meer dan een kwart en de retailer kreeg er nog dertig winkels bij in het eerste kwartaal. Eigenaar 3i is overtuigd dat de keten zal blijven groeien, ook in uitdagende tijden.
“Formidabel retailbedrijf” voor deze tijden
Als de markt het moeilijk heeft, doet Action het goed. Dat bewijst de Nederlandse retailer ook dit jaar weer: de omzet steeg in het eerste kwartaal van 2022 met meer dan kwart tot 1,8 miljard euro, schrijft Het Financieele Dagblad. Eigenaar 3i bevestigt dat de formule het jaar goed is begonnen.
In de eerste maanden van het jaar opende de formule ook al dertig nieuwe winkels. De budgetspeler streek onder andere neer in de Spaanse regio Catalonië met vier winkels. In januari rondde Action de kaap van de 2000 winkels.
Over het hele jaar 2021 steeg de omzet van Action met 23%, de brutowinst steeg met 36% en klokte af op 932 miljoen euro. 3i gelooft dan ook rotsvast dat Action een “formidabel retailbedrijf” is, dat zal blijven groeien en bloeien in de huidige uitdagende omgeving.