Non-fooddiscounter Action weet z’n groei nog te versnellen: in het eerste kwartaal van 2023 ging de omzet in de bestaande winkels meer dan 24% hoger, terwijl de retailer ook 34 nieuwe winkels opende.
Expansie-ambities
De omzet van Action steeg in het afgelopen kwartaal met 36% naar ongeveer 2,5 miljard euro, zo blijkt uit de financiële resultaten die hoofdaandeelhouder 3i donderdag publiceerde. De vergelijkbare omzet groeide met 24,3%. Daarnaast opende de discounter ook 34 nieuwe winkels. Daarmee trekt Action de sterke prestatie van vorig jaar door, toen de omzet met 30% groeide.
De eerste winkel in Slowakije, het elfde land voor de retailer, opende op 2 maart. Action heeft nu 2.297 winkels in 11 landen en ziet nog flink wat expansiemogelijkheden in zowel bestaande als nieuwe gebieden. Het bedrijf plant daarom dit jaar twee nieuwe distributiecentra te openen. Die moeten de retailer in staat stellen om in totaal wel 3.100 winkels te bevoorraden.