Action dendert onverstoorbaar voort: vorig kwartaal steeg de omzet met meer dan 20%, met dank aan nog eens 42 nieuwe winkels.
Vergelijkbare vertraging
In het eerste kwartaal klom de netto-omzet bij Action met 20,9% naar 3 miljard euro. De groei was hoofdzakelijk te danken aan de expansie, die de discountketen ongenadig blijft doorzetten. Er kwamen in de eerste drie maanden 42 winkels bij, wat het totaal in Europa nu al op 2.608 brengt.
Zonder rekening te houden met nieuwe winkels vertraagde de groei wel tot 9,8%. In dezelfde periode een jaar geleden bedroeg de vergelijkbare groei nog ruim 24%. Niet dat de retailer daar iets mee inzit, want uitbreiden blijft het credo. De prijsvechter bouwt een derde distributiecentrum in Duitsland vlakbij München, terwijl het bedrijf ook het management en de operatie van het distributiecentrum in het Duitse Peine zelf overnam.
Hoewel Action de prijzen verlaagde van meer dan duizend producten in het eerste kwartaal, versterkt de retailer tegelijk zijn duurzaamheidsdoelstellingen: de keten gaat nu ook Science Based Targets volgen.