De Nederlandse voetbalwinkelketen 100% Football heeft plannen om in verschillende Europese landen winkels te openen. Het startpunt van die expansie zou België zijn, maar de keten kijkt ook naar Duitsland en Scandinavië.
Internationale plannen
De voetbalwinkelketen voert momenteel onderhandelingen om meerdere winkels in België te openen. 100% Football heeft sinds begin dit jaar al een vestiging in Brussel, maar dat is dus slechts een begin. Vanuit dat oogpunt veranderde de keten ook haar naam van 100% voetbal naar 100% Football. “Met deze nieuwe merknaam hebben we de mogelijkheid om naar andere landen uit te breiden en dat is ook zeker de ambitie”, zegt directeur Jeroen Kroese aan RetailTrends.
In Nederland wil Kroese naar een netwerk van een dertigtal winkels. Momenteel zijn er dat nog vierentwintig.“Dan hebben we een aardige landelijke dekking, zeker in combinatie met online.”
Volgens Kroese heeft zijn winkelformule weinig echte concurrenten, omdat het bedrijf zich positioneert als pure voetbalspecialist, terwijl Nederland vooral generalisten telt. “Het betekent dat we in de distributie van met name topmodellen vooraan in de rij staan, en die vaak ook als een van de weinige partijen mogen verkopen. Daarom zitten we ook maar wat graag naast een Decathlon. Dan heb je altijd veel traffic en lopen de voetballiefhebbers die echt in zichzelf willen investeren ook bij ons binnen.”