Boss, de luxelijn van Hugo Boss, presenteert zijn zomercollectie in een wel heel exotische en exclusieve setting. De collectie gaat gepaard met een ‘Bali experience’, zowel fysiek als virtueel.
Villa voor VIPs
Consumenten zijn op zoek naar ‘experience’, en dat heeft Hugo Boss goed begrepen. Op maat een nieuwe generatie luxeconsumenten, die meer gedreven is door reizen en ervaringen dan door spullen, tilt Boss retail naar een volgend niveau met Boss House Bali.
Voor de lancering van de lente-/zomercollectie 2024, neemt Boss een villa over op het eiland Bali, gebouwd door architect Alexis Dornier. In eerste instantie opent de villa de deuren voor een selecte groep ‘Hugo Boss Experience’-leden, VIP-klanten, media en influencers uit de regio Azië-Pacific. Gasten zullen er de “24/7 Boss lifestyle” beleven, van gastronomisch dineren en kooklessen tot wellnessworkshops en actieve avonturen. Van juni tot augustus is de villa met zes slaapkamers ook te huur voor het brede publiek, aan een gemiddelde prijs van 2.300 dollar per nacht.
Virtuele shopervaring
Voor wie een toegankelijkere ervaring zoekt, lanceert Boss tegelijk wereldwijd de Boss House Bali Virtual Experience. In die digitale omgeving kunnen webbezoekers een virtuele villa verkennen, en er uiteraard meteen ook een selectie producten shoppen. De items variëren van een linnen pak tot een mouwloze jurk van zijdeblend, sneakers, badmode en handtassen. Bezoekers kunnen ook vakantiecollecties binnen het Boss-universum ontdekken en zelfs een fysiek verblijf in Boss House Bali boeken.
Er is ook een gamification-element. Terwijl bezoekers door de virtuele villa navigeren, worden ze aangemoedigd om te zoeken naar verborgen letters die overal verspreid staan om de zin “Boss Bali” te vinden. Door alle letters te verzamelen, kunnen spelers een kortingscode vrijspelen die ze kunnen inwisselen bij hun volgende online aankoop. Deze unieke virtuele giveaway voegt een extra laag van unieke betrokkenheid en loyaliteit toe aan de Boss House Bali Virtual Experience.
“Bij Boss willen we een band opbouwen met ons publiek door onze combinatie van stijl, technologie en innovatie. We willen dicht bij onze consumenten staan en ervoor zorgen dat we de vinger aan de pols houden van relevante, moderne retail”, zegt Nadia Kokni, SVP van Global Marketing and Brand Communications, die ook winkelervaringen opzoekt “die de normen doorbreken”.