Ergosleep, het merk van de Belgische beddenfabrikant LS Bedding, opent voor het eerst een eigen conceptwinkel in Nederland. “Een belangrijke volgende stap in onze evolutie naar een volwaardig retailmerk”, zegt het bedrijf.
Persoonlijke begeleiding
In Vlaanderen worden de bedden van Ergosleep exclusief verdeeld door winkelketen Sleeplife, in Nederland zijn ze al te koop in geselecteerde zelfstandige slaapspeciaalzaken en bij winkelketen Morgana. Nu gaat het merk er voor het eerst van start met een eigen winkel: die opent begin april op het Meubelplein Ekkersrijt in Son en Breugel, nabij Eindhoven.
Fysieke winkels vervullen een centrale rol in de omnichannelbenadering van het merk. De persoonlijke begeleiding begint bij elk winkelbezoek immers met een wetenschappelijk onderbouwde meting van het lichaamsprofiel van de klant in de Ergosleep Cocoon, wat resulteert in een uniek “slaap-DNA” dat wordt ingesteld in de bedbodem.
“De manier waarop de klant in de Concept Store begeleid wordt naar een Ergosleep slaapsysteem dat volledig is afgestemd op de persoon is zonder meer revolutionair te noemen”, meent CEO Tom De Baenst van LS Bedding. Deze conceptwinkel moet de fabrikant toelaten om een volwaardig retailmerk te worden.