Ervaring met marketing, sales en management
Helen Willems werkte heel haar carrière lang voor Beiersdorf (Nivea). In 1988 startte ze als Product Manager bij Beiersdorf België waar ze in 1992 werd benoemd tot Marketing Manager. In 1999 trad ze toe tot het directiecomité, in 2006 werd ze Sales Manager en in 2008 Country Manager België. Drie jaar later werd ze aangesteld tot General Manager voor de regio France-Belux. Die functie hield ze in de zomer van 2014 voor bekeken om consultant te worden voor een start-up in de internetwereld.
“Helen beschikt over een bijzonder geschikt profiel om Miele nog verder uit te bouwen in België en Luxemburg, en onze organisatie een sterk leadership en de optimale coaching te geven”, zegt Noël Smets, Regional Managing Director Miele North West Europe.
Helen Willems is licentiate in de Toegepaste Economische Wetenschappen (UFSIA/Antwerpen), heeft een diploma Toegepaste Marketing van het Institut d’Administration des Entreprises (IAE) aan de Universiteit van Aix-en-Provence en volgde een opleiding aan de Georgetown University in Washington.