Huismerken dé groeimarkt
Snack Food Poco Loco investeert 12 miljoen euro in twee nieuwe productielijnen om aan de toenemende vraag naar ‘Tex Mex’-snacks en -voedingsproducten, zoals kruiden en sauzen, te kunnen voldoen. “De voorbije jaren zijn we telkens met 10% gegroeid en de komende drie jaar gaan we uit van een groei van 25%”, zegt CEO Peter Denolf.
Het gros van die groei zal van de markt van de huismerken komen, zo stelt de CEO: “Het segment van de private labels, dat een belangrijk deel van onze productie uitmaakt, wordt steeds belangrijker.” Die toenemende populariteit schrijft Denolf toe aan het groeiende consumentenvertrouwen in deze producten, de doorgedreven kwaliteitsverbetering en de productinnovatie van de jongste jaren. De grote baas van Poco Loco verwacht zelfs dat de huismerken van de verschillende retailers tegen 2025 de helft van alle verkochte voedingsproducten zullen vertegenwoordigen.
Poco Loco, opgericht in 1994, maakt sinds 2010 deel uit van de Finse voedingsgigant Paulig Group. De onderneming genereert een jaaromzet van ruim 200 miljoen euro – 96% van de productie is bestemd voor de uitvoer – en telt 400 medewerkers. Tegen eind dit jaar zoekt de firma nog 75 extra medewerkers.