Veranderingen aan imago
“Onze ommekeer zal niet zomaar gebeuren, maar we geloven dat de veranderingen die we maken onze iconische merken opnieuw zullen doen opleven en tot een blijvende verbetering zullen leiden”, zegt interim-CEO Arthur Martinez.
In het eerste kwartaal van 2015 daalde de netto-omzet van Abercrombie & Fitch met 14 procent naar 709,4 miljoen dollar (649,7 miljoen euro). Ook de vergelijkbare omzet daalde met acht procent, al was dat beter dan de voorspelde 8,7 procent.
Een jaar geleden maakte het bedrijf al 23,7 miljoen dollar (21,6 miljoen euro) verlies, maar in het eerste kwartaal van 2015 was dat nog opgelopen naar 63,2 miljoen dollar (57,9 miljoen euro).
Abercrombie & Fitch liet onlangs weten af te stappen van zijn sexy reclames en de inkleding van de winkels aan te pakken. De merken van het bedrijf verliezen immers aantrekkingskracht bij jongeren en dus moet het op zoek naar een nieuwe invalshoek.