Zalando heeft een vernieuwde omgeving voor designermerken in de webshop, zowel in de app als op de site. De plek moet “aanvoelen als een luxewarenhuis”.
Boutique-stijl
Regiotopman Fabio Baum kondigde haar eerder al aan, maar nu is ze er: de vernieuwde designeromgeving van Zalando. De “Zalando Designer experience” wil een winkelervaring in boetiek-stijl bieden voor designermerken. Het is de bedoeling dat de luxueuze omgeving merken de kans biedt om hun collecties beter onder de aandacht te brengen bij klanten.
De designeromgeving moet aanvoelen als een luxewarenhuis, vertelde Baum in een interview met RetailDetail. Inspiratie en content spelen daarbij een grote rol. “Klanten zoeken op Zalando steeds vaker naar inspiratie, personalisatie en nieuwe producten. De interesse in designermerken neemt toe, wat duidelijk naar voren komt in het stijgende aantal zoekopdrachten naar luxemerken”, bevestigt luxedirecteur Lena-Sophie Roeper.
Zalando gaat ook een jaar lang samenwerken met de Brits-Japanse muzikant en actrice Rina Sawayama, die ambassadrice wordt van het designer- en luxeaanbod. In samenwerking met Highsnobiety introduceerde het bedrijf vorig jaar al ‘Stories bij Zalando’, een visuele tool die trends in mode en cultuur en exclusieve samenwerkingen in de verf zet. Ook designermerken komen er aan bod.
Fabio Baum spreekt op het RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress op 5 maart, net als Eva Faict, country manager België van Amazon, en vele anderen.