Groei, maar toch verlies
Westwing haalde in 2014 een omzet van 183,3 miljoen euro, een omzetstijging van maar liefst 66 procent. Ondanks die sterke groei was er toch sprake van een verlies van 46,9 miljoen euro: dat is 25,6 procent van de omzet, daar waar het in 2013 nog 33,3 procent van de omzet was.
Bij Home24 groeide de omzet dan weer met 72,5 procent naar 160,1 miljoen euro. Ook hier is er echter nog sprake van een groot verlies van 49,4 miljoen euro (30,8 procent van de totale omzet, ook al licht positiever dan de 34 procent van een jaar eerder).
De twee online verkopers hebben vorig jaar fiks geïnvesteerd en zullen dat ook dit jaar doen. Home24 opende twee nieuwe distributiecentra en lanceerde recent nog een nieuwe app. Binnenkort lanceert het ook een eigen merk. Westwing van zijn kant breidde dan weer uit naar vijf nieuwe landen en dit jaar werd al Westwingnow gelanceerd, een apart online woonwarenhuis.