Enkel daling in China
In het eerste kwartaal haalde Hugo Boss een omzet van 668 miljoen euro. De Duitsers konden op vrijwel alle markten een positief resultaat voorleggen: in Europa (+3%), Noord- en Zuid-Amerika (+2%) en de regio Asia/Pacific (+1 procent) was er een omzetstijging. Enkel in China daalde de omzet met 3%, vanwege de vertraagde economische groei in het land.
“De kledingindustrie voelt momenteel het effect van terughoudendheid bij de consumenten, vooral in Europa. Hugo Boss deed het goed in deze moeilijke situatie”, zegt CEO Claus-Dietrich Lahrs. “We blijven daarom sterk investeren in het merk. We zijn er van overtuigd dat we ook in de komende kwartalen sterk zullen groeien.”
De retailtak van Hugo Boss zag zijn omzet met 6% stijgen voor wisselkoersen. Daarbinnen groeide de online verkoop met 14%, dankzij de succesvolle herlancering van de website van Hugo Boss. Momenteel heeft Hugo Boss 1.060 eigen winkels, maar het bedrijf wil dit jaar nog eens 50 nieuwe winkels openen.