Andere sfeer in winkels
Abercrombie & Fitch heeft de laatste tijd te maken met tegenvallende verkopen en is daarom op zoek naar een nieuwe invalshoek. De aantrekkingskracht van het merk bij jongeren is sterk teruggevallen en de gimmicks die werden gebruikt om klanten naar de winkels te lokken, lijken niet meer aan te slaan.
Het Amerikaanse merk heeft nu besloten om zijn imago volledig om te gooien, in de hoop de verkoop terug op te krikken. De verandering komt er enkele maanden na het vertrek van ex-CEO Mike Jeffries, die steeds was blijven vasthouden aan het credo dat seks verkoopt.
Belangrijk onderdeel van het nieuwe imago zijn nieuwe regels die er voor moeten zorgen dat de winkels een meer open karakter krijgen. Zo zullen nieuwe werknemers niet meer aangenomen worden op basis van hun uiterlijk. Werknemers zullen ook meer vrijheid krijgen op vlak van eigen styling. Daarnaast komt er meer verlichting in de winkels en wordt de muziek minder hard gezet.
Ook de collecties worden aangepakt. De kledij zal in meer maten verkocht worden en er komen ook producten in de kleur zwart, wat voorheen een taboe was bij het merk.