De Deen Brian Grevy wordt per 1 februari CEO van Hunkemöller. Hij volgt de Brit Philip Mountford op, die in juni zijn ontslag aankondigde na vijftien jaar aan het roer van de lingerieketen.
Klantervaring verbeteren
Grevy werkte tussen tussen 2004 en 2016 in verschillende rollen bij Adidas, stapte dan over naar Gant waar hij in 2018 CEO werd, en keerde in 2020 terug naar Adidas als bestuurslid. Op 1 februari neemt hij de leiding bij Hunkemöller over van Mountford, die zelf besloot om op te stappen na wat hij een “liefdesrelatie” van vijftien jaar noemde. Grevy zegt in een eerste statement dat hij zal voortbouwen op de sterke punten van Hunkemöller en dat hij de klantervaring wil verbeteren.
Onder Mountford groeide Hunkemöller van een keten met 350 winkels in de Benelux en Frankrijk naar een retailer met zowat 900 winkels in meer dan twintig landen en een omzet van 750 miljoen euro. Tijdens de coronacrisis kwam het bedrijf weliswaar in moeilijkheden en sloot de keten enkele winkels in België en Nederland, maar intussen zijn de problemen verteerd en kreeg de retailer ook nieuwe eigenaars: de Nederlandse investeringsfondsen Parcom en Opportunity Partners namen het bedrijf over van voormalig aandeelhouder Carlyle die met een minderheidsbelang aan boord bleef.