(Publireportage) Het is geen geheim dat retail media nu in het middelpunt van de belangstelling staan, met hoge verwachtingen van zowel retailers als merken.
In Europa groeit deze markt en volgens het IAB zal de waarde ervan verdrievoudigen tot 25 miljard euro in 2026. De groei wordt gestimuleerd door de ongeëvenaarde effectiviteit en het vermogen om grote merken een gericht bereik te bieden.
Dit is een groot voordeel voor alle spelers op de markt, maar het kan wel complex zijn om te implementeren…
Voor merken vormen de versnippering van de markt en de toename van het aantal technologieën een belemmering voor investeringen. En voor de retailers: de implementatie van een mediastrategie vereist een aanzienlijke expertise en aanzienlijke technologische en financiële middelen.
De noodzaak om retail media te vereenvoudigen
Dit is waar Unlimitail tussenkomt, een joint venture op het gebied van retail media die is ontstaan uit een samenwerking tussen de giganten Carrefour en Publicis. Haar missie: alle operaties vereenvoudigen voor alle spelers in de waardeketen, zodat ze ten volle en effectief kunnen profiteren van de dynamiek van deze markt.
“Door de sterke retail media expertise van de Carrefour Group te combineren met de geavanceerde technologie van Citrus Ad, powered by Epsilon, zijn we klaar om een revolutie teweeg te brengen in retail media voor zowel merken en agentschappen als voor retailers”, zegt Alexis Marcombe, CEO van Unlimitail.
Door voort te bouwen op deze sterke punten, wil Unlimitail zich vestigen als de nieuwe Europese leider in retail media, in staat om te concurreren met de reuzen op de markt.
Een unieke kans voor merken
Om de retail media-activiteiten van merken te vereenvoudigen, biedt Unlimitail een “one-stop shop”, één toegangspunt tot een uiterst krachtig omnichannel aanbod in drie delen:
Ten eerste, gepersonaliseerde insights, waardoor merken een ongeëvenaard, gedetailleerd inzicht krijgen in hun business en hun consumenten. Deze exclusieve gegevens worden gebruikt om belangrijke doelstellingen en doelgroepen te definiëren.
Ten tweede, media-activaties dankzij directe toegang tot de beste inventarissen, die de mogelijkheid bieden om consumenten te betrekken bij het hele koopproces. Aan de ene kant is er ons online aanbod, dat onsite display en search omvat, evenals 1st party data activaties op offsite digitale media zoals het open web en sociale netwerken. En anderzijds in-store activeringen, met name DOOH (Digital Out Of Home), Couponing en POS (Point Of Sale) reclame.
Om ten slotte de prestaties van deze activaties te beoordelen, kan Unlimitail nauwkeurige en relevante metingen van de omzet leveren. Dit is uniek in de mediawereld.
Kortom, Unlimitail helpt merken om de meest relevante strategie te bepalen voor hun producten, klanten en doelstellingen, om vervolgens hun communicatie te activeren bij de juiste doelgroep, op de beste plaats en op het beste moment.
Voor retailers is modulariteit de sleutel
Unlimitail richt zich ook op retailers, voor wie de implementatie van een retail media-aanbod vaak complex is. De structuur biedt hen de mogelijkheid om hun media-inventarissen gemakkelijk te vermarkten en te beheren dankzij haar technologische platform.
De capaciteiten en ambities kunnen echter van retailer tot retailer totaal verschillen.
“Elke markt is heel specifiek en heeft verschillende niveaus van volwassenheid als het gaat om retailmedia. We passen ons aanbod aan om zo goed mogelijk te voldoen aan de behoeften van onze verschillende retailklanten en maken dit medium toegankelijk en activeerbaar voor iedereen, want dat is de kracht van Unlimitail”, zegt Alexis Marcombe, CEO van Unlimitail.
Dankzij deze flexibiliteit kunnen sommige retailers bijvoorbeeld alleen de technologische oplossing “Citrus Ad” gebruiken en de reclame marketing met hun eigen teams uitvoeren, terwijl anderen kunnen kiezen voor een meer diepgaande samenwerking door de commercialisatie van hun onsite en offsite inventarissen geheel of gedeeltelijk aan Unlimitail toe te vertrouwen en zo te profiteren van haar unieke expertise.
Daarom bieden we kant-en-klare ondersteuning op maat, die nieuwe spelers stap voor stap begeleidt in de wereld van retail media. Een waardepropositie die al meer dan 15 retailpartners heeft opgeleverd, waaronder: Carrefour, Rakuten, SRP, La Redoute, Kingfisher, Les Galeries Lafayette, MyOrigines, ID Kids en vele anderen.
Ga ervoor!
Retail media vertegenwoordigt een uitzonderlijke kans voor Belgische spelers! En Unlimitail is er om hen te helpen hun business te laten groeien, door officieel van start te gaan in België in januari 2024.
Als je meer wilt weten over Unlimitail en een krachtige retail mediastrategie wilt implementeren, neem dan contact op met sales@unlimitail.com en volg het Unlimitail avontuur op Linkedin!