Ongeveer 450.000 gezinnen in moeilijk bereikbare gebieden ontvangen voortaan niet meer elke week, maar nog slechts 38 keer per jaar hun folderpakket in de brievenbus. Verdeler BD Media voorziet wel een digitaal alternatief.
Digitaal folderpakket
Vanaf januari 2024 valt er bij bijna een half miljoen Belgische huishoudens niet langer elke week een folderpakket in de brievenbus. BD Media, marktleider in de verspreiding van huis-aan-huis communicatie, past er de frequentie van bedeling aan.
“We zien dat in een beperkt aantal, vaak moeilijker bereikbare, gebieden het aantal folders in het pakket beperkt is. Daarom passen we voor 10% van de Belgische gezinnen de bedeelfrequentie aan in 2024. Deze consumenten ontvangen nog minimaal tweewekelijks hun folderpakket”, zegt directeur Leen Dehantschutter. In belangrijke periodes zoals Sinterklaas of eindejaar valt de papieren folder nog wel wekelijks in de bus. Concreet betekent dit dat er 38 keer per jaar een folderpakket in deze brievenbussen zal vallen.
De getroffen consumenten ontvangen deze maand een communicatie in de brievenbus, met een link naar de online bedeelkalender. Daarnaast biedt BD Media een digitaal alternatief aan op de app myShopi.