Groei in Latijns-Amerika, terugval China
In de eerste drie maanden van het jaar haalde Carrefour een omzet van 21 miljard euro, een stijging van 6,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. In Frankrijk steeg de vergelijkbare omzet met 2,5 procent, maar vooral in Latijns-Amerika was er grote vooruitgang: daar ging de vergelijkbare omzet de hoogte in met 12,5 procent. In België was er een vergelijkbare omzetgroei van 2,1 procent, in Europa (minus Frankrijk) was dat +0,9 procent.
Daarmee konden de resultaten van Azië tenietgedaan worden: daar daalde de vergelijkbare omzet met maar liefst 11,3 procent. Vooral in China kreeg de verkoop flinke klappen (-14,0%): daarmee deed Carrefour het er zelfs slechter dan de door analisten voorspelde 10 procent.
Carrefour heeft al aangegeven dat het dit jaar 2,6 miljard euro gaat investeren in het moderniseren van bestaande winkels en het openen van ophaalpunten in Frankrijk. Of er ook een nieuwe strategie komt voor China is nog niet bekend.