Tegen 2026 wil Delhaize de verkoop aan zakelijke klanten verdubbelen door de professionele bezorgdienst uit te breiden naar bijkomende regio’s en aangepaste promoties voor te stellen.
Lage bezorgkosten
Eén derde van de gebruikers van het delivery professional-platform van de retailer zijn momenteel bedrijven in en rond Brussel. Omdat de dienst aan populariteit wint, wil Delhaize hem verder uitbreiden naar andere regio’s waar veel bedrijven actief zijn. Op die manier ambieert de retailer de verkopen te verdubbelen in de komende drie jaar. Leveringen op kantoor betekenen wel degelijk een meerwaarde voor bedrijven, zegt e-commerceverantwoordelijke Chloë Thoelen.
Gemiddeld en zonder volumekorting is Delhaize delivery professional naar eigen zeggen 14% goedkoper dan de andere spelers op de markt. Een voordeel is dat de leveringskosten dezelfde blijven als die voor particulieren, ook voor grote volumes. Daarnaast stelt de dienst nieuwe functies voor, zoals voorgestelde boodschappenlijstjes.
Bananen, koffie en toiletpapier zijn de meest verkochte items bij de zakelijke bezorgdienst, die zowel klassieke kantoorbenodigdheden (koffie, toiletpapier) levert als lunches, snacks en een groot aanbod eten en drinken voor after work en teambuilding.