Ruim 40% meer winst
De omzet van Spadel steeg in 2014 met 9,8% tot 231,1 miljoen euro: exclusief de overname van de Franse SA des Eaux Minérales de Ribeauvillé (bekend van het watermerk Carola) in juli 2013 was er nog altijd een mooie stijging van 6,6%. De Belgische drankengroep gaat er trouwens flink op vooruit in alle landen waar hij actief is: +6% in België, +7,5% in Nederland, +8% in Frankrijk en +10% in het Verenigd Koninkrijk.
“Deze sterke stijging van de omzet vertaalt de positieve evolutie van de flessenwatermarkt op onze belangrijkste markten evenals de zeer mooie prestaties van onze merken. Deze prestaties zijn het resultaat van de activatiestrategie van onze merken, alsook van ons innovatiebeleid met bijvoorbeeld als groeimotor in de Benelux de ontwikkeling van ons gearomatiseerd watergamma Spa Bruisend &.”
Spadel zag zijn nettowinst zelfs 41% hoger klimmen dan in 2013: die klokt nu af op 16,6 miljoen euro, dankzij een programma van strikte kostenbeheersing.
Dit jaar wil de drankengroep verder investeren in zijn merken: “In 2015 zal de architectuur van de merken Spa en Bru ingrijpend veranderen.” Voor Spadel – dat de merken Spa, Bru, Wattwiller, Carola en Brecon Carreg commercialiseert – werken 747 personen. De groep telt vijf productiesites: twee bij ons, twee in Frankrijk en een in Wales.