“Verder groeien”
In 2014 behaalde de Calida Group een omzet van 412,4 miljoen Zwitserse frank (390 miljoen euro), 99,8% meer dan een jaar eerder. De nettowinst kwam daarbij uit op 23,6 miljoen Zwitserse frank (22 miljoen euro).
“Dankzij onze sterke prestatie tijdens het voorbije financiële jaar en de snelle integratie van onze grote aankoop Lafuma zijn we financieel en operationeel goed geplaatst om succesvol te zijn en verder te groeien in extreem competitieve markten, die nog moeilijker worden gemaakt door wisselkoersschommelingen”, aldus CEO Felix Sulzberger.
De Calida Group moet inderdaad uitkijken voor wisselkoersen: de waarde van de Zwitserse frank is flink gestegen ten opzichte van de euro en de Amerikaanse dollar, wat dan weer een negatief effect heeft op de resultaten van het bedrijf. Calida haalt 75 procent van zijn omzet uit landen die met de euro werken, daarom verwacht Calida dan ook mindere resultaten voor 2015.