Markt moet komende jaren sterk groeien
Met die investeringen zullen acht nieuwe productielijnen zullen worden gecreëerd, wat het totaal van Alpro op 26 brengt. Vijf van die lijnen komen in de grootste fabriek van Alpro in Wevelgem, de overige drie komen in de fabriek in het Verenigd Koninkrijk. Alpro heeft als doel om zoveel mogelijk producten zelf te produceren en rekent op een groei van de markt voor plantaardige drinks en voedingsproducten met 15 tot 20 procent.
“Waar Alpro vroeger een merk was voor mensen met gezondheidsproblemen – denk aan te hoge cholesterol of vrouwen in de menopauze – zijn we vandaag een merk geworden voor mensen die gezond willen leven. Plantaardig is gezonder dan dierlijk en beter voor het milieu”, stelt CEO Bernard Deryckere in De Standaard.
In de negen belangrijkste landen voor Alpro is de markt vorig jaar met 19 procent gegroeid en Alpro deed het nog beter dan de markt met een aanwas van 27 procent. De omzet kwam in 2014 uit op 410 miljoen euro.