Duitstalige regio winstgevend
“Zalando staat in polepositie om sneller te blijven groeien dan de Europese online modemarkt: we hebben ongeëvenaarde toegang tot klanten en merken en we hebben de noodzakelijke infrastructuur met de capaciteit voor toekomstige groei. We gaan zeker niet onze voet van het gas halen, zelfs niet een klein beetje”, zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur.
In 2014 kwam de groei van Zalando uit op 26%, goed voor een omzet van 2,2 miljard euro. In de Duitstalige regio steeg de omzet met 17% naar 1,2 miljard euro, in de rest van Europa steeg de omzet zelfs met 37% naar 862 miljoen euro.
Zalando is in de Duitstalige regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) ook winstgevend, met een aangepaste EBIT van 83 miljoen euro. In de rest van Europa werd er nog een licht verlies gemaakt.
Op het einde van 2014 had Zalando 14,7 miljoen actieve klanten: in het vierde kwartaal alleen al groeide het klantenbestand met 600.000 nieuwe klanten. 42 procent van de klanten in 2014 kwamen via een mobiel toestel, een pak meer dan de 27 procent van in 2013. De app van Zalando is momenteel meer dan 7 miljoen keer gedownload.