Zalando lanceert zijn lidmaatschapsprogramma Zalando Plus nu ook voor Belgische klanten. Voor partnermerken is het vooral interessant om zo extra loyale en modebewuste klanten te bereiken.
Dubbel zo frequent
Ook Belgen kunnen nu lid worden van Zalando Plus, een premiumprogramma vergelijkbaar met Amazon Prime. Leden kunnen exclusieve modereleases als eerste kopen: ze hebben bijvoorbeeld vroegtijdige toegang tot speciale samenwerkingen en tot deals in de outletwinkel Lounge by Zalando. Leden profiteren ook van gratis levering binnen één tot twee werkdagen en een snellere en persoonlijkere ervaring wanneer ze contact opnemen met de klantenservice.
Een jaarlijks lidmaatschap kost 14,95 euro, na een gratis proefperiode van veertien dagen. In de afgelopen jaren is het Zalando Plus-ledenbestand gegroeid tot meer dan twee miljoen leden in zes landen (Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland). In de toekomst volgen nog nieuwe markten en nieuwe voordelen.
“Met ons lidmaatschapsprogramma verdiepen we de relaties met onze trouwste klanten: Plus-leden bezoeken ons twee keer zo vaak als klanten zonder Plus-lidmaatschap”, zegt algemeen directeur Benelux Fabio Baum. “Tegelijkertijd bieden we merken een platform aan om een zeer modebewuste doelgroep te bereiken en met hen in contact te komen.”