Voor elk gezinslid een eigen shoppingzone: al van in het design was het dan ook belangrijk dat het meteen zichtbaar was dat Giks iets te bieden heeft voor mannen, vrouwen én kinderen. Dit wordt duidelijk gemaakt door zones in verschillende onderscheidende materiaal- en kleurenpaletten, die elk een andere doelgroep aanspreken.
De jonge heren krijgen betonnen wanden, zwart meubilair en denim blauwe accenten, de iets oudere heren blijven in een gelijkaardige maar meer mature sfeer met baksteen en donker houten meubilair.
De dames komen terecht in een universum van luxueuze behangpatronen en licht hout, gecombineerd met pasteltinten of accenten in goud. Voor de jongeren werd er gekozen voor felle en primaire kleuren in een opgewekt bollenpatroon.
Een tweede luik was het scheppen van warmte en gezelligheid, om het familiegevoel nog verder te ondersteunen. Bij een dergelijke grote winkel (Kuurne: 1600 m², St-Denijs-Westrem: 1300 m²) met een uitgebreid merkengamma was het de uitdaging om eenheid te creëren.
Er is dan ook een duidelijk onderscheid gemaakt tussen een centrale zone met opvallende paskamers met een hoog boetiek-gevoel, en de verschillende ingerichte corners rondom.
De gangpaden rondom de centrale, met gordijnen omgeven, paskamers tonen verschillende uitgelichte silhouetten op mannequins. Door deze layout is circulatie doorheen de winkel eenvoudig en efficiënt, waardoor een bezoekende klant gemakkelijk doorheen het hele assortiment kan wandelen.
Giks Mode vind je in Roeselare, Sint-Eloois-Vijve, Kuurne, Gavere, Wetteren en Sint-Denijs-Westrem.