Op het winkelpark Malinas in Mechelen heeft Coolblue een zevende Belgische fysieke winkel geopend, die klanten nog meer wil inspireren door een aangepaste opstelling van de producten.
Inspiratieclusters
Fysieke winkels zijn belangrijk voor Coolblue, omdat klanten bepaalde producten toch nog liefst willen ervaren vooraleer ze te kopen. “Wanneer je op zoek bent naar een tv, dan wil je die eerst zelf zien. Zoek je een koptelefoon, dan wil je even horen hoe die écht klinkt”, zegt Arne Van Verdegem, manager groei van Coolblue België.
Om die ervaring nog te verbeteren, heeft de retailer in Mechelen enkele aanpassingen doorgevoerd aan de productpresentaties. Zo kunnen klanten er tv’s ervaren in verschillende gebruikssituaties, zoals een sport-, game- of filmopstelling. Ook zijn er zogenaamde inspiratieclusters, waarin je kan zien hoe je bijvoorbeeld optimaal kan thuiswerken. De winkel verkoopt meer dan duizend producten op zowat duizend vierkante meter, onderverdeeld in zes ‘productwerelden’: Televisies, Telefonie, Audio, Huishoudelijk, Gaming en IT.
De Mechelse winkel is de zevende in België voor de Nederlandse elektroretailer, na Antwerpen (Wilrijk), Brussel, Gent, Hasselt, Kortrijk en Zaventem. Later dit jaar opent Coolblue nog verkooppunten in Brugge en Olen.