Omzetgroei op alle markten
In het vierde kwartaal van 2014 maakte de jeansfabrikant een verlies van 6 miljoen dollar (5,2 miljoen euro). Een jaar eerder had het bedrijf nog een winst van 17 miljoen dollar (14,9 miljoen euro) geboekt. De omzet steeg wel van 1,29 miljard dollar (1,1 miljard euro) naar 1,39 miljard dollar (1,2 miljard euro). Die groei werd over alle markten geboekt: in Noord- en Zuid-Amerika steeg de netto-omzet met 8%, in Azië met 4% en in Europa met 7%.
Voor het volledige boekjaar steeg de omzet van 4,68 miljard dollar (4,1 miljard euro) naar 4,75 miljard dollar (4,2 miljard euro). De winst van daalde wel van 229 naar 106 miljoen dollar (200 naar 93 miljoen euro) door de vele investeringen die het bedrijf deed in herstructureringskosten (137 miljoen euro) en het retailnetwerk (64 miljoen euro).
Er werden in 2014 vijftig eigen winkels geopend en Levi’s wil in 2015 opnieuw 100 miljoen euro investeren in zestig nieuwe vestigingen. Op het einde van 2014 had Levi’s 565 winkels. E-commerce is goed voor 3 procent van de totale omzet.