Bol.com zette afgelopen kwartaal weer een groei met dubbele cijfers neer, vooral dankzij stijgende verkopen van handelspartners. Ook de inkomsten uit advertenties groeien explosief.
Groeiend aandeel verkooppartners
Het bruto handelsvolume (of ‘Gross Merchandise Value’) steeg bij Bol.com in het tweede kwartaal naar 1,4 miljard euro, een groei met 10,5% vergeleken met een jaar eerder. Dat meldt Ahold Delhaize in zijn zopas gepubliceerde kwartaalupdate. De groei van het onlineplatform is vooral te danken aan sterke prestaties van de externe verkopers, waar het handelsvolume steeg met 13,3%. De 52.000 verkooppartners vertegenwoordigen nu 66% van de verkopen en dat aandeel blijft stijgen.
Een steeds belangrijker bron van inkomsten voor Bol.com zijn de advertentie-inkomsten. Die stegen met liefst 73%, maar Ahold Delhaize geeft geen concreet omzetcijfer mee. Ook over winst- of verliescijfers bij de webwinkel doet het concern geen mededelingen. Opmerkelijk: tegenover Bloomberg stelde CEO Frans Muller dat een mogelijke beursgang van Bol.com nog niet van tafel is.
Algemeen groeiden de onlineverkopen bij Ahold Delhaize met 9,3% naar 2,9 miljard euro. In dat cijfer zit niet alleen de verkoop bij Bol.com, maar ook de e-commerceomzet van de supermarkten.