Eigentijds boodschappen doen: AH XL heeft snelladers waarmee klanten hun elektrische auto (of scooter of fiets) tijdens het shoppen weer kunnen opladen.
‘Heerlijk Welkom’ staat boven de ingang van de AH XL in Eindhoven. Hier staat volgens Albert Heijn de klant centraal.
Het marktplein vooraan in de hal voor de eigenlijke winkel. Hier bieden lokale ondernemers hun (verse) waren aan.
Naast gewone kassa’s heeft deze AH XL ook zelfscankassa’s en kan de klant er ook contactloos betalen met pas of smartphone.
De broodafdeling heeft een kast waarin het verse brooddeeg zestien uur ligt te rijzen om de dag erna vers te worden gebakken.
Klanten kunnen het actieproduct van bol.com zien en online bestellen. In de winkel kan de klant via de tablet kiezen uit de 9 miljoen items die bol.com tegenwoordig aanbiedt.
Bio en bonus, zij aan zij. Biologisch heeft een eigen eiland op de agf-afdeling. Verder liggen er ook biologische producten in de schappen naast het reguliere assortiment.
In de winkel is een verse sap- en saladebar voorzien, net als een zogeheten Allerhande-keuken.
In de keuken koken de medewerkers met ingrediënten uit de winkel. Elke dag koken de koks een wekelijks wisselend menu van vijf scherp geprijsde hoofdgerechten, twee bijgerechten en één dessert.
Elke dag bereiden de koks in de Allerhande-keuken vijf scherp geprijsde hoofdgerechten, waarvan er altijd een gerecht vegetarisch is.
Naast de oranje Bonus-kopstellingen, heeft AH XL ook rode prijssigning onder de benaming ‘goed koopje’, die Albert Heijn sinds een maand of twee voert.
Op de kaasafdeling staat de medewerker niet achter een toonbank, maar er voor. Tussen de klanten geeft hij advies en snijdt meteen de kaas op maat.
Aan de achterzijde van de service-balie is ruimte voor online bestellingen van bol.com en AH.nl, die nog moeten worden opgehaald door de klanten.