Na vijf maanden komt al meer dan 30% van de omzet van PharmaPets uit abonnementen. De abonnementsformule wint snel terrein en breidt nu ook uit naar Frankrijk.
Verder in Europa
PharmaPets, de onlinedierenapotheek van Fun-medeoprichter Sven De Waele en dierenarts Valerie Vanderlinden, ziet dat abonnementsformules sterk aanslaan. Vijf maanden na de lancering zijn er al meer dan 10.000 leden, die goed zijn voor zowat 30% van de totale inkomsten. Op termijn wil het bedrijf zelfs 60% van zijn omzet uit abonnementen halen.
Het doel van de abonnementen op dierenvoeding en supplementen was vooral de loyaliteit en de retentie van klanten verhogen. Dat lijkt te werken: abonnees shoppen dubbel zo vaak ten opzichte van niet-abonnees. “Het gevolg is een significant hogere annual en lifetime spend in vergelijking met reguliere klanten, met maar liefst 10 keer meer bestedingen”, zegt De Waele.
Vanaf juli breidt de abonnementsdienst uit naar Frankrijk, maar PharmaPets kijkt al uit naar verdere groei en uitbreiding in Europa. Bijna 40% van de omzet komt nu uit Nederland, 30% uit Vlaanderen en 25% uit Wallonië.